پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261940
امارات سومين مقصد کالاهاي ايراني
تاریخ انتشار : 1402/08/30 10:07:52
نمایش : 492
وزير راه و شهرسازي از برگزاري سومين کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي ايران و امارات در هفته‌هاي آينده در جهت توسعه روابط دو کشور خبر داد و گفت: امارات سومين مقصد صادرات کالاهاي ايراني است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از وزارت راه و شهرسازي، مهرداد بذرپاش شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر به عنوان رئيس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و امارات متحده عربي در ديدار با «سيف محمد الزعابي» سفير اين کشور در تهران، اظهار کرد: دو کشور با برخورداري از اشتراکات فرهنگي و ديني و قرار گرفتن در منطقه‌اي بسيار مهم و حياتي مي‌توانند نقش مهمي در معادلات منطقه‌اي داشته باشند.

وي که در مراسم روز ملي امارات متحده عربي سخن مي‌گفت به سفير اين کشور در تهران، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در دو سال اخير به شکل ملموسي در تمام حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، تجاري و گردشگري رو به توسعه بوده و اميدواريم اين روند با سرعت و شتاب بيشتري در سال‌هاي آينده ادامه يابد.

وزير راه و شهرسازي افزود: دولت سيزدهم در چارچوب توسعه روابط با همسايگان توجه ويژه‌اي به توسعه مناسبات با دولت و کشور امارات متحده عربي دارد و بر اين باور است که همکاري دو کشور علاوه بر تأمين منافع ملي و متقابل دو کشور مي‌تواند آثار و برکات بسياري براي ثبات و امنيت کشورهاي منطقه و توسعه و افزايش رفاه مردم اين کشورها را به ارمغان آورد.

بذرپاش خطاب به سفير امارات متحده عربي بيان کرد: عزيمت و استقرار سفراي دو کشور طي يک سال اخير، تبادل هيأت‌هاي متعدد سياسي و اقتصادي و خصوصاً برنامه‌ريزي براي ديدار مقامات عالي دو کشور در ماه‌هاي آينده بيانگر نگاه و رويکرد مثبت و سازنده رهبران دو کشور براي توسعه روابط و اعتماد متقابل شکل گرفته بين دو کشور است.

رئيس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي ايران و امارات متحده عربي اعلام کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته امارات سومين مقصد صادرات کالاهاي ايراني بوده و در عين حال رتبه نخست را در بين کشورهاي صادرکننده کالا به ايران کسب کرده است.

وي ادامه داد: مجموع مبادلات تجاري دو کشور در سال گذشته ۳۴ ميليارد دلار بوده است و اميدواريم با توجه به ظرفيت‌هاي موجود دو کشور زمينه را براي سرمايه‌گذاري متقابل در حوزه‌هاي مختلف فراهم کرده است.

بذرپاش با محکوم کردن جنايات رژيم صهيونيستي در کشتار مردم بي‌گناه فلسطين تصريح کرد: در چارچوب سياست جمهوري اسلامي ايران خواستار توقف کامل جنايات جنگي رژيم صهيونيستي برقراري فوري آتش‌بس و گشايش مسيرهاي لازم براي ارسال کمک‌هاي انسان دوستانه براي مردم غزه هستم.

وزير راه و شهرسازي کشورمان روز ملي امارات عربي متحده را تبريک گفت و خواستار صلح و رفاه و شادکامي تمام مردم جهان و خصوصاً مردم امارات عربي متحده را مسالت کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html